Divalterra participa a l'Assemblea general i campus tècnic REDEL 2020

05/10/2020
Tècnics de les entitats associades a la xarxa pel desenvolupament local (REDEL) reflexionen sobre el paper de les ADL en el marc de la pandèmia

El servici de Desenvolupament Local de Divalterra ha participat aquesta setmana en l'Assemblea General de la Xarxa d'Entitats per al Desenvolupament Local REDEL.

En aquesta trobada virtual, els tècnics participants han repassat diverses accions dutes a terme per a pal·liar la crisi provocada pel COVID19, totes elles centrades a nivell local, com els bons de compra local, ajudes a empreses, supressió de taxes per ocupació de via publica, i atenció a empreses, treballadors i ciutadania en general.

Les entitats, com Divalterra, amb àmbit d'actuació supramunicipal, han jugat un paper important d'assessorament als municipis, sobretot per als més xicotets, per a mantindre actualitzada la informació sobre normativa i ajudes.

El Servici de Desenvolupament Local de Divalterra ha elaborat un extens repertori d'actuacions contra els efectes econòmics de la pandèmia impulsats pels 266 municipis de la província, així com un llistat d'accions formatives online impulsades per institucions.

Així, l'empresa pública de la Diputació de València, com a membre de la Xarxa d'Entitats de Desenvolupament Local, REDEL, participa en projectes conjunts amb altres entitats que permeten ampliar el coneixement de les accions dutes a terme per organismes que treballen pel desenvolupament dels territoris. D'igual manera, la integració en grups tècnics de treball especialitzats possibilita l'anàlisi de polítiques públiques de promoció socioeconòmica i afavoreix la generació de propostes.

El Servici de Desenvolupament Local de Divalterra, com a impulsor de la xarxa d'Agències de Desenvolupament Local (ADL) de la província de València, transmet a les més de 150 entitats locals adherides a aquesta iniciativa la informació obtinguda a través de la seua participació en REDEL. D'aquesta manera, ajuda a les entitats locals que treballen per la millora de la situació socioeconòmica del seu territori.